Ігрові форми навчання читання. Вправи – помічники.

Ігрові форми навчання читання. Вправи – помічники.

Останніми роками спостерігається значний ріст кількості дітей з труднощами в оволодінні навичками читання. Деяким  учням складно встановлювати зв’язки між звуками і відповідними літерами, що утруднює для них опанування читання і письма.

Для того, щоб дитина своєчасно, правильно і швидко навчилася читати, вона має правильно говорити. Усне мовлення переноситься в читання і письмо.

Водночас робота над усуненням розладів читання має свої особливості. Вона продовжується і під час розвитку зорового сприймання:

Дитині спочатку пропонуються малюнки, на яких треба знайти відмінності. Потім пропонують безліч предметів, які треба назвати.

Потім назвати предмети в контурному, перевернутому вигляді, малюнки, коли одні предмети накладаються на інші.

Нам допоможуть вправи – помічники: 

Знайди відмінності



      Що намальовано? 

Назви предмети 

       Що бачиш?

Далі робота починається на рівні літер. На етапі ознайомлення із конкретною літерою треба показувати, як цей звук вимовляти і як його графічно позначити, знайти серед інших. Щоб діти краще засвоїли графічне зображення, можна застосовувати літери наждачного або оксамитового паперу, викладати їх з паличок, із природного матеріалу (жолуді, камінці, шишки), виліплювати із пластиліну різного кольору.

 Що нагадує буква?

Н (драбина)      Т (антена)        Ш (гребінець)

О (бублик)         Р (прапорець)   У(лійка)

Яка буква зображена правильно?

Чим різняться букви?


Назви перекреслену букву. 

Виділи букви, накладені одна на одну.

З яких букв узято елементи?

Викладання літер із паличок, конструктора, із природного матеріалу (жолуді, камінці, шишки…), виліплювання із пластиліну, тіста різного кольору.